Human Inference - Data Quality Solutions
wehkamp.nl realiseert centraal klantbeeld met Human Inference

wehkamp.nl realiseert centraal klantbeeld met Human Inference

16.05.2012

Telegraaf PB Customer talk PB

Arnhem, 15 mei 2012 - Omdat datakwaliteit een randvoorwaarde is voor efficiënte bedrijfsvoering, heeft wehkamp.nl haar samenwerking met Human Inference met drie jaar verlengd. wehkamp.nl maakt gebruik van de HIquality Identify, Name en Address software van Human Inference. Mede hierdoor garandeert wehkamp.nl de kwaliteit van haar data en heeft de organisatie een centraal klantbeeld gerealiseerd. De nauwkeurige matching zorgt voor minimaal handmatig werk en een verhoogde efficiëntie in de omgang met klantgegevens.

Bij wehkamp.nl komt 99,9 procent van de bestellingen binnen via internet. De klant is zelf verantwoordelijk voor het invoeren en wijzigen van de klantgegevens. Om ervoor te zorgen dat klanten het bestelproces zo efficiënt mogelijk kunnen doorlopen, besteedt wehkamp.nl veel aandacht aan datakwaliteit. Hierbij speelt het First-Time-Right principe een grote rol. De grootste uitdaging is dat de datakwaliteit gewaarborgd wordt, zonder dat de klant daar hinder van ondervindt, bijvoorbeeld door onnodige controlevragen tijdens het bestelproces. Wanneer klanten van wehkamp.nl op de website bijvoorbeeld hun naam invoeren in hoofdletters, wordt dit niet afgekeurd, maar direct na aanmelding gecorrigeerd en in de database opgenomen.

Almar Hijlkema, Data proces & quality analist bij wehkamp.nl: "We werken al een aantal jaar samen met Human Inference en in die tijd hebben we een flinke optimalisatieslag in de omgang met klantgegevens gerealiseerd. De software van Human Inference helpt ons bijvoorbeeld met het herkennen van bestaande klanten, waardoor er dus geen dubbele contacten in de database worden opgenomen en de data uniek blijft. Ook gaat de efficiëntie omhoog, doordat je op basis van kwalitatieve data garandeert dat bestellingen direct bij de juiste personen uitkomen. Een centraal klantbeeld is dan ook al jaren een randvoorwaarde voor onze business."

Winfried van Holland, CEO van Human Inference: "Voor een online dienstverlener als wehkamp.nl is betrouwbare data essentieel voor de bedrijfsvoering. We zijn dan ook trots op het feit dat zij mede met de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference een centraal klantbeeld hebben gerealiseerd."

Van klantdata naar Customer Lifetime Value

Cover WP FTR NL 

Download de whitepaper.